مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-12اقتصادي

افزایش پرورش برنج کم رنج تر و خوش طعم در گیلان 


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال موفق شدیم سطح زیر کشت راتون که برنجی کم رنج تر و خوش طعم از برنج اولیه است را از 59 هزار هکتار به 70 هزار هکتار افزایش دهیم.

- ایسنا/گیلان رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال موفق شدیم سطح زیر کشت راتون که برنجی کم رنج تر و خوش طعم از برنج اولیه است را از 59 هزار هکتار به 70 هزار هکتار افزایش دهیم.

صالح محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشت دوم راهکاری مهم برای ارتقای تولید محصولات و افزایش درآمد کشاورزان است، اظهار کرد: به همین دلیل یکی از اولویت های کاری جهاد کشاورزی در شهرستان ها برنامه ریزی برای افزایش کشت دوم در اراضی ارزشمند کشاورزی است.

وی افزود: در همه شهرستان های گیلان محصولات کشاورزی پس از برداشت برنج در شالیزارهای مستعد کشت می شود و شهرستان های آستانه اشرفیه، املش و رشت با احتساب کشت راتون، شهرستانهای برتر در کشت دوم سال گذشته استان هستند.

محمدی با اشاره به اینکه گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت 100 هزار و 900 هکتاری در کشت دوم وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه یکی از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان پی از برداشت برنج اولیه پرورش راتون است، تصریح کرد: تولید راتون برنجی کم رنج تر از برنج اولیه است، اما کیفیتی بهتر دارد و خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش پرورش برنج کم رنج تر و خوش طعم در گیلان 

افزایش پرورش برنج کم رنج تر و خوش طعم در گیلان